Direktlänk till inlägg 14 december 2007

Rubrik saknas

Av Emelie Andersson - 14 december 2007 16:18

Ja, det rullar på i sin vanliga takt är på ölandet, kylan har dragit in ordentligt nu, minus 3 grader just nu, skolan börjar gå mot sitt slut, alla underbara hundkurser har tagit slut,och vi börjar gå mot ett nytt år med nya mål och drömmar.


Igår var det avslutning på Tävlingslydnadskursen, det blev massa prat och disskusioner om nya mål och planer, blandat med smörgåstårta, glögg och kaka!


Målet för nästa år med Flex kommer bli att starta ettan och få in lite tävlingsvana, Och föhoppningsvis få ett 1:a pris. Sen är inte lydnadschampionatet långt borta ;P eller hur var det nu igen?


Ska starta ettan i agility nästa höst också, men har inte några större mål där, förrutom ett säkert slalom och säkra kontaktfält.


Ska även försöka ta mod till mig att ställa honom någon gång.


Men först av allt ska han bli 100 på andra människor och nya situationer.

Det är prio nummer ett.


Oscars mål kommer bli att ha jäkligt kul på agilitybanorna, mer än så kommer jag nog inte sätta som mål för honom, då pinnar i tvåan är väldigt långt borta.


Kanske ska han få starta Lk1 under hösten också.


Till våren kommer det vara ganska mycket som händer.

Flex och jag ska gå två kurser, jag ska hålla en, samtidigt som jag ska hinna klart med min A1 utbildning, flex ska röntgas och göra Mh + att jag ska börja helgjobba på salongen nu.

Behöver jag säga att tid är min största fiende?


Påtal om det så har jag helt glömt bort att kolla boende till mydog, och helgen efter, då det var planerat att åka till sthlm.



Kan man önska sig tid i julklapp?


 
 
Camilla

Camilla

17 december 2007 08:28

Kolla Hindås camping om det är fullt i centrala Göteborg. Nära busshållplats ca. 30min till mässan. Finns även tåg på gångåvstånd.

http://trollbunden.bloggagratis.se

 
paula

paula

21 december 2007 11:27

Det blev tillslut Sussie och Trolla som ställs ut på MyDog.
Kommer du upp - själv eller med vovvarna?

http://paulas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emelie

23 december 2007 20:56

Paula, du har mejl :)
Camilla, tack för förslagen :)

 
Camilla

Camilla

11 januari 2008 22:39

Men tjejen, nu får du allt uppdatera lite ;)
Vill ju höra om brorzans alla upptåg..
Kramis Trollboll o matte

http://trolllbunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Andersson - 23 september 2009 19:49

jag tror att alla missuppfattade förra inlägget lite. Men jag vill peka på sista meningen som kanske alla missade? -men just nu kämpar vi på med hoppet närmast till hands, och det kanske tar månader eller år men vi ska tillbaka dit vi var innan o...

Av Emelie Andersson - 4 september 2009 22:57

Hej! Längesen jag skrev, och antagligen ett bra tag till jag skriver nästa gång.   Men jag kände att så många skriver och frågar hur flex mår och när vi ska tävla osv.   Sanningen är den att det är faktiskt inte bra, flex föddes utan en klo (som då v...

Av Emelie Andersson - 4 juni 2009 21:47

Börjar känna lite fjärliar i magen till på lördag, det känns som att flex och jag ska tävla på riktigt nu! Har även anmält till AussieSpecialen nu, där flex faktiskt ska ställas ut :) och sen tänkte vi köra en sista klass2 tävling då. Mest för att tr...

Av Emelie Andersson - 29 maj 2009 18:38

jag fattade inte hur man kunde få in fler filmer på ett inlägg så det får bli såhär så länge.   Detta loppet är jag faktiskt ganska nöjd med, förrutom min hållning och min hand innan gula tunnlen, men vi hade fin kontakt och hyffsat tajta svängar. ...

Av Emelie Andersson - 29 maj 2009 18:35

Fel ordning, men här kommer filmerna :)   Detta loppet är det inte mycket jag är nöjd med, men vi fick en otroligt dålig uppstart då det var så många strykningar och när jag var på kisserunda ropade dem in oss, så jag var stressad och okoncentrerad, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards