Direktlänk till inlägg 22 november 2007

Skola

Av Emelie Andersson - 22 november 2007 20:05

Ja denna vecka har jag ju varit utan mina pojkar.

Kanske var väll tur det, för denna vecka har det varit extremt mycket skolarbete.

Och sådan träningsabstinens och så sugen har jag inte varit på länge.

Och skolan måste faktiskt gå före i dessa dagar.


Idag har jag skrivit 2 uppsatser på 4, resp 5 dataskrivna a4.

En om ergonomi inom yrket, och det andra om aborter på irland.

Ergonomi arbetet hade jag gärna hoppat över, även om det är en viktig bit för att hålla i framtiden. Aborterna på Irland är något jag länge tyckt vara en viktig fråga, så visst har det varit intressant, men jag tror inte jag fick svar på mina frågeställningar iafl. Hur f*n kan en domstol ge en 17 flicka reseförbud för att hon inte ska få möjlighet att göra abort, då hennes foster saknar stora delar av hjärnan och inte kommer överleva mer än ett par dygn i livet. Inte ens religion har rätten att försvara ett sådant beslut.


Jag har ganska bestämmda åsikter om vad jag tycker om abort.

Att ett barn föds till en värld utan att vara önskad tycker jag inget barn förtjänar.

Och ingen kvinna ska tvingas att föda ett barn till världen mot sin vilja, jag ser inget positivt i det för någon part.

Det är min krassa sanning.


Jag sitter och spånar lite om mydog utställningen.

Jag har bestämmt mig för att inte ställa flex iafl, även om jag velat fram och tillbaka då det faktiskt är flera veckor dit. Men att ställa flex som han är just nu vore rent ut sagt dumt, eftersom jag tror att jag kommer vara nervös, det kommer vara en helt annan miljö än någon av oss har varit med om, plus att det kommer vara folk tätt,tätt inpå vilket gör att flex kommer som han är nu, bli uppstressad och orolig, och att då ha en domare som drar och klämmer på honom som han aldig träffat förr är inget smart drag, då han lätt bli "glapp i käften" och naffsig i de situationerna om någon flaxar till i fel läge.


Nej, det får bli någon annan gång.


Däremot ser jag framemot att komma till göteborg och kolla på massa hundar, och tävlingar. Och förhoppningsvis träffa lite roligt folk.

Så nu letar vi billigt boende och gärna en smart lösning för vovvsen, som annars iofsj har det bra hemma.

Tips?


Ha det super! 

 
 
Ingen bild

Anna-Lena

24 november 2007 21:23

Hej Emelie!

Sitter i Köping o kom på att säga att jag inte kunde svara på dina mbsamtal + sms mer. Mitt batteri tog slut + täckningen var urusel i Fagersta där jag var idag. Hoppas att det gick bra ändå? Anja ringde efteråt o konstigt nog kom hon fram + att batteriet tydligen fått "nytt liv". Vet inte om hon ringde dig?
Idag gick det sisådär med Aksa. Hon var pigg o glad men vi hade inget bra teamarbete. Dock kom vi trea i två lopp av tre. Det första loppet diskade vi oss i + att vi fick fel i alla lopp. Snabb var hon i alla fall:)
Ha det bra.

 
C

C

27 november 2007 00:06

Mailat dig :)

http://trollbunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Andersson - 23 september 2009 19:49

jag tror att alla missuppfattade förra inlägget lite. Men jag vill peka på sista meningen som kanske alla missade? -men just nu kämpar vi på med hoppet närmast till hands, och det kanske tar månader eller år men vi ska tillbaka dit vi var innan o...

Av Emelie Andersson - 4 september 2009 22:57

Hej! Längesen jag skrev, och antagligen ett bra tag till jag skriver nästa gång.   Men jag kände att så många skriver och frågar hur flex mår och när vi ska tävla osv.   Sanningen är den att det är faktiskt inte bra, flex föddes utan en klo (som då v...

Av Emelie Andersson - 4 juni 2009 21:47

Börjar känna lite fjärliar i magen till på lördag, det känns som att flex och jag ska tävla på riktigt nu! Har även anmält till AussieSpecialen nu, där flex faktiskt ska ställas ut :) och sen tänkte vi köra en sista klass2 tävling då. Mest för att tr...

Av Emelie Andersson - 29 maj 2009 18:38

jag fattade inte hur man kunde få in fler filmer på ett inlägg så det får bli såhär så länge.   Detta loppet är jag faktiskt ganska nöjd med, förrutom min hållning och min hand innan gula tunnlen, men vi hade fin kontakt och hyffsat tajta svängar. ...

Av Emelie Andersson - 29 maj 2009 18:35

Fel ordning, men här kommer filmerna :)   Detta loppet är det inte mycket jag är nöjd med, men vi fick en otroligt dålig uppstart då det var så många strykningar och när jag var på kisserunda ropade dem in oss, så jag var stressad och okoncentrerad, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards