Alla inlägg den 5 november 2007

Av Emelie Andersson - 5 november 2007 16:40

Idag fick jag en riktig pepp känsla att jag var sugen på att träna freestyle igen, nu när det blir mörkt så tidigt ute.

Så idag har flex fått känna på mattes knasiga ideer..

Vi tränade det traditionella slalom mellan benen och buga.

Eftersom bug-träningen inte gick så lysande med oscar så tänkte jag att jag skulle testa att klicka in det på flex.

Haha jag tror aldrig jag har sätt en hund försöka göra rätt på så många olika sätt. Tex. så försökte han sig på att "dansa" sittande, jaga svansen, hasa sig fram på rumpan och massa mer innan han fattade att matte ville att han skulle nääästan lägga sig ner. knäppa matte, antingen ska man väll ligga eller sitta eller stå, inte nått sånt där halvdant?

men efter några klick så fattade han faktiskt vad hans knäppa matte ville ha ut av honom. Och efter ett tag så fick man den där blicken, vaddå matte jag visste ju hela tiden att det va det här jag skulle göra, jag ville bara få dig att skratta lite :) sötevän.


Ikväll tänkte jag testa lite slalom mellan benen,.

Så godis i varje hand och locka, tänkte jag ju, flex tänkte mer, försöka fälla matte så många gånger som möjligt på 30 sek. haha det märks att man har en hund som väger lite mer än oscar, och han är precis i lagom höjd för att slänga iväg all sin kraft i knävecken :P och vem kan stå emot då? :P Inte jag iafl, så det blev pussgalas istället.

Efter ett tag så gick det faktiskt att få honom att gå LUGNT mellan benen så matte hade en chans att hålla sig på benen. :D


Oscar lufsar på i sitt vanliga tempo och ligger och suckar åt våra konstiga ideer och är nog ganska glad att han fått en lillebror som matte kan hålla på med sina konstigheter med, så han bara kan koncentrerara sig på att vara det han är bäst på, Prins.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards