Alla inlägg den 10 november 2007

Av Emelie Andersson - 10 november 2007 18:16

Idag åkte jag upp till klubben för att träffa Cissi och försöka få till lite agility träning.

När vi kom dit så upptäckte jag, för det hade jag såklart glömt, att det var bruks km på klubbenoch självklart så skulle dom ju skjuta.

Jag har försökt undvika skotten på klubben när jag har båda hundarna med mig eftersom oscar är så extremt skotträdd, och jag absolut inte vill ha flex skotträdd. Men det var ingen återvändo,. Mamma fick ta oscar och gå iväg en bit så flex inte skulle påverkas.
Jag lät flex sitta kvar i bilburen eftersom han är trygg där och satt mig brevid honom och låtsades som ingenting och pratade med herr hall under skotten, och inte ett ljud kom från flex utan under alla 6 skotten så låg han i bilen och nästan somnade till, verkade inte som att han ens la märke till skotten. Duktiga kille!
Tog ut honom ur buren och han var precis som vanligt, inte ett tecken på att han ens hört skotten. Där trillade en sten från mattes hjärta! Ingen skotträdd flex inte!

Vi gick upp och tränade lite och sen skulle dom skjuta igen, och nu var ju inte mamma kvar så det var ingen återvändo, in med oscar i buren och flex fick köra som vanligt, ville inte göra någon grej av skotten. Han lyfte inte ett öra åt skotten som var 10 m bort utan tränade på som om inget hänt!

Mattes älskling!


Lite övrigt är väll att flex verkligen har kommit in i könsmognaden nu,

Han har börjat intressera sig för alla lukter överallt, mopsa sig mot oscar och andra hundar på promenader, han har börjat se spöken överallt och han har även fått vax i öronen..


Men men, det går väll över va?


Jag är även börjat sätta lite mål för 2008 och ett av dom är att flex och jag ska debutera i lk1 den 7 april, om det kommer att uppnås eller itne får tiden utvisa, men om jag inte har ett mål kommer vi aldrig komma igång seriöst med träningen, och han är faktiskt väldigt duktig redan nu.


Mvh Emelie!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards